sunnuntai 3. tammikuuta 2010

2010

Blogeilu on jäänyt vähemmälle. Vuosikin ehti vaihtua, uuden vuoden aattona tuli natustelua hieman enemmän hiilareita (mm. suklaakakkua, nakkeja ja lihapullia) ja alasuunnassa ollut paino nousta humpsahti vähän ylös.

Vuoden vaihtuessa olen alkanut myös tukilakkoon. Mussukka nimittäin alkoi tipattomalle ja herkuttomalle tammikuulle ja pyysi minua mukaan. Alkoholin lisäksi pidättäydymme siis karkeista, kekseistä, sipseistä, suklaasta jne. En usko minulle koituvan vaikeuksia. Hiilarinhimoon saa vetää mm. taatelia, kuivattuja hedelmiä, rusinoita jne. Jopa esikoispoikamme, 11 vee, alkoi lakkoon kun lupasimme touhusta 20 euron palkkion.

Olen viime ajat kärsinyt jonkinlaisesta motivaation notkahduksesta. En tiedä johtuuko se siitä, että saavutin TKD:llä tavoitteeni etuajassa vai uhkaako ylirasitustila treenien takia. Olen käynyt silti tälläkin viikolla kolmesti salilla. Ohjelma on mukailtu 2x6 -systeemistä, josta on karsittu ylimääräisiä liikkeitä pois ja pääliikkeet teen 4-6 toistolla.

Penkkipunnerruksessa koin jonkinlaisen valaistumisen hetken, kun pikkuveljen vinkistä koetin muuttaa käsieni asentoa suoraan kulmaan. Ja yllättäen penkki keveni selvästi! :-o Sain jopa rintalihakset kipeiksi pitkästä aikaa! Maastaveto ja kyykkykin sujuvat oikein hyvin - joulutauko teki terää.

Leuanvetosarjaa olen jatkanut viikosta 5, mutta touhu on käynyt jälleen liian raskaaksi eli osa sarjoista on jäänyt surkeasti kesken. Kun saan tehtyä seuraavan viikon ja leuanvetotestin, harkitsen vakaasti muuttavani leuanvetosysteemiä. Se voisi tehdä hyvää ja sitten keväämmällä jatkaisin 20 Pull Ups -ohjelmaa.

TKD-ruokavaliota alan ruuvata hieman, kunhan saan keskipainoni 69 kilon pintaan. Tarkoitus on lisätä vähän hiilaria ennen treeniä ja mahdollisesti myös treenin jälkeen. Myös kaloreita nostan varmaan vähän nykyisestä noin 2200 kcalista. Tavoite on silti pysyä alle 14 prosentin rasvoissa. Saliohjelmaakin olen vaihtamassa. Nämä muutokset tapahtuvat 1-2 viikon päästä, kunhan saan nykyisen saliohjelmani syklin täyteen.

Ei kommentteja: