tiistai 7. elokuuta 2007

Pikasokeri

Kävin tänään toisessa sokerikokeessa. Se oli pikasokerikoe eli ihan simppeli testi pienellä laitteella. Takana ei ollut 12 tunnin paastoa tai muita erikoisjärjestelyjä. Tulos oli tasan 6.0. Koska lukema oli näin alhainen, minulta ei otettu virtsakoetta eikä pitkää sokeria. Olin kyllä pettynyt, koska haluan varmuuden siitä, onko minulla todella diabetes vai ei. Joten vaadin päästä perusteellisempiin sokerikokeisiin. Se kyllä onnistui, mutta vasta kuun lopulle.

Jotenkin omituisen tuntuista juoksuttamista koko pikasokerikokeessa käyminen. Se tuntuu paitsi oman aikani, myös työterveysaseman väen työajan hukkaamiselta. Miksi minua ei suoraan laitettu paaston jälkeiseen sokerirasituskokeeseen, kuten olin ymmärtänyt edellisellä käynnilläni? Ehkä tiedonkulussa on ollut katkos tai väärinkäsitys, koska minua edelliskerralla hoitanut hoitaja on kesälomalla.

Joka tapauksessa eläminen epätietoisuudessa jatkuu. Painan sen kuitenkin ansiokkaasti taka-alalle ja jatkan porskuttamista. Tänne pohjoiseenkin on tullut taas kesä ja elämä hymyilee. :-D

Ei kommentteja: